De ce este important consultul ginecologic?

Femeile vor apela la medicul ginecolog, în afara controalelor de rutină, ori de câte ori au sângerări în ciclurile menstruale sau după contact sexual, dacă au scurgeri vaginale persistente și anormale, dacă simt durere sau presiune în interiorul cavității pelviene, crampe menstruale cu o intesitate mai mare decât cea normal, mâncărimi, dureri, inflamații.

Dacă pacienta își planifică o viitoare sarcină, primul pas este consultul ginecologic și o evaluare completă a aparatului reproducător, prin analize medicale specifice.

Mergând mai departe, consultul ginecologic în sarcină difera de la pacientă la pacientă și este urmat de o serie de recomandări precise.

Recomandăm ca vizita anuală să se facă la o săptămâna după încheierea menstrei pentru ca rezultatele să fie concludente.

Pregătirea pentru consult nu presupune nimic complicat.

Pacienta nu trebuie să fi întreținut relații sexuale cu 72 de ore înainte de evaluarea ginecologica și să nu facă niciun fel de spălături intravaginale, astfel încât secrețiile normale ale vaginului să nu fie modificate.

Este indicat ca vezica urinară să fie golită.

Vom evalua zona pelviană, printr-un examen bimanual și cea abdominală.

În unele situații va examina și sânii.

Consultul ginecologic mai presupune verificarea formei și dimensiunii uterului, posibile modificări ale ovarelor sau prezența unor formațiuni de tip fibrom.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: